Marka Romet na dobre ugruntowała swoją pozycję w świecie jednośladów. Rowery Romet cieszą się dużym uznaniem nie tylko w Polsce, ale również i za granicą. W dzisiejszym wpisie przyjrzymy się, jakie rodzaje rowerów oferuje producent, oraz użycie jakich technologii wyróżnia go wśród konkurencji. Zapraszamy do lektury!

Rodzaje rowerów

Romet zadbał o to, aby w jego ofercie każdy znalazł coś dla siebie. Fani zjazdów w trudnym terenie mają do wyboru ponad 40 modeli MTB, w różnych rozmiarach ram i kół. Oczywiście producent zadbał też o tych, którzy wolą szybką jazdę na długi dystansach: to właśnie dla nich dostarcza na rynek rowery szosowe pod swoją marką. Osoby jeżdżące raczej hobbystycznie z pewnością nie będą zawiedzione oferowanymi przez Rometa crossami i trekkingami, oferowanymi z ramami zarówno męskimi, jak i damskimi. W zestawieniu nie mogło oczywiście zabraknąć serii City, czyli wygodnych rowerów miejskich. Romet pamięta też najmłodszych rowerzystach: dzieci mają do wyboru 17 różnych modeli o rozmiarach ram od 7” do 13”.

Technologia produkcji

Romet zawsze przykładał ogromną wagę do wytrzymałości swoich ram. W 2020 roku wciąż wykorzystuje pracochłonną technologię pre-pregów, zapewniającą najlepsze parametry wytrzymałościowe. Możliwość laminowania ramy kawałek po kawałku, pozwala na dokładne rozmieszczenie materiału w zgodzie z kształtem ramy i przebiegiem obciążeń. Dzięki temu rama jest maksymalnie wytrzymała, ale pozostaje lekka. Na jej niską wagę wpływa też tworzenie profili aluminiowych w procesie tłoczenia w formach, na gorąco, z użyciem oleju. Romet wprowadził też standard Boost. Czym on jest? To po prostu zwiększenie rozstawu osi piast oraz przesunięcie na zewnątrz linii łańcucha. Standard Boost pomaga pomieścić opony o zwiększonej szerokości, a także pozytywnie wpływa na sztywność boczną całego roweru, zwiększając kontrolę podczas jazdy. Kolejną cechą charakterystyczną Rometa staje się mocowanie zacisków hamulców bezpośrednio do ramy bez użycia adapterów. Brak dodatkowych elementów to kolejny krok w kierunku obniżenia wagi roweru, a także podwyższenia jego bezawaryjności. Wart tu jeszcze wspomnieć o kolejnym rozwiązaniu, również systematycznie wprowadzanym do nowych modeli: sztywnych osiach widelców i haków tylnego koła. Dzięki nim koło jest stabilnie zamocowane w ramie i amortyzatorze, a rower lepiej się prowadzi.