f_240_150_16777215_00_images_obrazy_skep_routergrande125.jpg

Skutery 50 cm³

Skutery 50 cm³ są małe, i jak na motocykl, dość lekkie. Z manewrowaniem nimi na wyłączonym silniku nie mają problemu nawet drobne kobiety. Nie ma więc obaw, że w razie upadku skuter boleśnie przygniecie jadącą na nim osobę. Pięćdziesiątki są mniejsze niż skutery 125 cm³, w związku  z czym łatwiej jest znaleźć dla nich miejsce nie tylko na parkingu, ale również w garażu. Skutery 50 cm³ nie rozpędzają się zbytnio. Większość z nich jest w stanie pojechać ok. 60 km/h, co jest prędkością porównywalną do prędkości galopującego konia, na których to z kolei jeżdżą przecież nawet małe dziewczynki. Takie ograniczenie prędkości jest wskazane dla osób, które dopiero uczą się jeździć skuterem, w razie upadku nic im się nie stanie, poza kilkoma obtarciami. Jednak ograniczenie prędkości może być też uciążliwe, a nawet niebezpieczne.

Skutery 125 cm³

Skutery z mocniejszymi silnikami są większe i szybsze. „Szybsze” nie oznacza jednak, że przez to bardziej niebezpieczne. Większa prędkość może być zbawieniem dla osób, które poruszają się skuterem w miastach i na drogach szybkiego ruchu. Mocniejszym skuterem łatwiej jest wyprzedzić dwa holujące się pojazdy, śmieciarkę, czy stary autobus. Zapas mocy silnika pozwala na płynną jazdę na trasie, nie trzeba przekradać się poboczem z wrażeniem dyszącego za plecami autobusu, który próbuje nas wyprzedzić. Minusem większego silnika jest oczywiście to, że więcej pali, o ile w ogóle można mówić o „poważnych” kosztach tankowania w przypadku skutera. W przeciwieństwie do malutkiej pięćdziesiątki, 125 cm³ jest z reguły większe. Dlatego też może okazać się, że większy skuter potrzebuje nowego miejsca do parkowania.