Co, jeśli skuter nie odpala?
Jednym z najczęstszych problemów ze skuterem jest problem z odpalaniem. Może być to spowodowane wieloma czynnikami. Zdecydowanie przeważa jednak błędne ustawiony gaźnik. Problemy z odpaleniem skutera mogą być również spowodowane przez podciśnienie w baku, rozładowany akumulator, przestarzała iskra, brak ssania lub iskry oraz zapowietrzony układ paliwowy.
Niejednokrotnie można spotkać się również z sytuacją, kiedy skuter nie chce odpalić po kilku godzinach postoju. Może być to wynikiem zniknięcia paliwa z gaźnika. Do odpalenia skuter konieczne jest wytworzenie ciśnienia np. poprzez odpalenia skutera nogą bądź mocne kręcenie manetki.
Problem z osiągnięciem wyższych obrotów
Pomimo tego, że skutery to nie najszybszy środek transportu, nikt nie chce jeździć poniżej możliwości pojazdu. Podczas takiej jazdy nie ma co prawda większych problemów, jednak zdarzają się przypadki, kiedy skuter nie może wejść na wyższe obroty. Najczęściej jest to wynikiem błędnego wyregulowania gaźnika, co obciąża silnik. Czasem konieczna jest wymiana filtru paliwa lub profesjonalny serwis skuterów w zakładzie mechanicznym.
Co, jeśli skuter gaśnie przy wolnej jeździe?
Pomimo tego, że częstsze są problemy przy wyższych obrotach, niektórzy kierowcy skarżą się na to, że ich skuter gaśnie przy dojeździe do świateł lub w innym momencie, kiedy jest na wolnych obrotach. Tutaj znów powodów może być wiele. Zazwyczaj jednak spowodowane jest to nieszczęsną regulacją gaźnika (podobnie jak inne problemy). Innym powodem może być brak luzu na zaworach. Aby to sprawdzić, potrzebna jest jednak konsultacja z profesjonalnym serwisem skuterów.